Σε μία προσπάθεια να δικαιολογήσει την ύπαρξη και το καθεστώς λειτουργίας των ΠΕΚ για τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές, ο ΟΕΠΕΚ (Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών) ανέθεσε στο Πανεπιστήμιο Πατρών τη δήθεν "εξωτερική αξιολόγηση" της καταβόθρας του δημοσίου χρήματος και του χρόνου των εκπαιδευτικών που λέγεται ΠΕΚ.
Η "αξιολόγηση", η οποία χρηματοδοτήθηκε από τους κουτόφραγκους μέσω του ΕΣΠΑ, αποτελεί ένα υπέρογκο κείμενο ακατάσχετης κενολογίας, αφιερώνοντας πλήθος σελίδων σε υποτίθεται σημαντικά ζητήματα, όπως πόσοι από όσους συμμετείχαν στα ΠΕΚ ήταν άντρες ή γυναίκες(!) και πόσοι ήταν της Πρωτοβάθμιας και πόσοι της Δευτεροβάθμιας, ενώ ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για τη διαφήμιση του "Νέου Σχολείου".
Η έκθεση μας πληροφορεί για τη μέθοδο SWOT (ισχυρά σημεία, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές) που χρησιμοποιήθηκε για την υποτίθεται επιστημονική τεκμηρίωση, και η μέθοδος αυτή έδωσε μία βαρύγδουπη χροιά στις κοινοτυπίες του τύπου "θα προσελκύσουμε ικανότερους επιμορφωτές".
Και μιλώντας για επιμορφωτές, το συμπέρασμα είναι αυτό που γνωρίζουν όλοι τόσα χρόνια, ότι τα υποχρεωτικά και για νεοδιόριστους αλλά πλέον και για αναπληρωτές ΠΕΚ γίνονται μόνο και μόνο για να εξασφαλίζουν γερές ωρομισθίες πανεπιστημιακοί, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές διαφόρων βαθμίδων, παρατρεχάμενοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μόνιμοι και συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί με καλές προσβάσεις, "στελέχη της εκπαίδευσης".
Αυτές οι ωρομισθίες θεωρούνται τα "μπόνους" για συγκεκριμένες κατηγορίες απασχολούμενων στην εκπαίδευση, οι οποίοι επιπλέον διατηρούν και στενές σχέσεις με το αμαρτωλό ΕΚΕΠΙΣ.
Βλέπουμε λοιπόν να ταλαιπωρούνται ακόμα και οι αναπληρωτές για να παρακολουθήσουν υποτιθέμενες επιμορφώσεις χωρίς συγκεκριμένη δομή και περιεχόμενο, να υποχρεώνονται να μετακινούνται σε διαφορετικές πόλεις ή νησιά ακόμα και τα σαββατοκύριακα, και όλα αυτά για να εξασφαλίζονται τα επιπλέον εισοδήματα κάποιων προνομιούχων.
Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε και τα ΠΕΚ που δεν απευθύνονται σε νεοδιόριστους, και στα οποία τρέχουν κάποιοι μόνιμοι για να μαζέψουν χαρτιά και να τα παρουσιάσουν στη συνέχεια ως "πτυχία"!
Τί εμποδίζει το Υπουργείο Παιδείας στο να διανέμει σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές ένα φυλλάδιο με τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται να δαπανώνται μεγάλα ποσά και χωρίς την ταλαιπωρία των "επιμορφούμενων";
Κι όμως, σε καιρούς οικονομικής κρίσης το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να πληρώνει το Πανεπιστήμιο Πατρών για να αξιολογήσει υποτίθεται αυτό τον αναχρονιστικό θεσμό που εξυπηρετεί τα συντεχνιακά συμφέροντα κάποιων λίγων.