Έτσι λοιπόν, μας πληροφορούν για την επερχόμενη 'μετατροπή του πτυχίου σε απλή βεβαίωση σπουδών και φάκελο ατομικών προσόντων... αποσύνδεση των πτυχίων από τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα.', η οποία έχει γίνει εδώ και χρόνια αλλά αυτοί δεν την έχουν πάρει είδηση, μιά και ποτέ δεν τους απασχόλησε το μέλλον των φοιτητών τους από τη στιγμή που ο δικός τους μισθός έπεφτε. Και πως άλλωστε να τους απασχολήσει, όταν οι ίδιοι φωνάζουν τόσα χρόνια για την αποσύνδεση του περιεχομένου των σπουδών από τις ανάγκες της αγοράς;
Στο τέλος όμως καταλήγουν στο θέμα που πραγματικά τους απασχολεί:
Στόχος είναι να πιεστούν και τα Δημόσια Πανεπιστήμια να ακολουθήσουν τις πρακτικές της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: να εισάγουν και αυτά δίδακτρα (όπως δυστυχώς ήδη γίνεται σε αρκετά μεταπτυχιακά προγράμματα), να στραφούν προς την προσφορά «ανταγωνιστικών» προγραμμάτων και αποσπασματικών γνώσεων και όχι ουσιαστικής διδασκαλίας και έρευνας, να επιδεινώσουν ριζικά την εργασιακή συνθήκη των διδασκόντων.
Τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά έχουν εισαχθεί σχεδόν από τότε που αυτά ξεκίνησαν. Γιατί τόσα χρόνια δεν έλεγαν τίποτα γι'αυτό, παρά έτρεχαν να πάρουν θέσεις και να βολέψουν δικούς τους σαν καθηγητές; Μήπως γιατί τους βόλευε να μαζεύουν τα λεφτά; Και ποιά ήταν η ουσιαστική διδασκαλία και έρευνα; Με τις συνεχείς καταλήψεις, ή μήπως με τη θέση που καταλαμβάνει η χώρα στην έρευνα; Και τι έχουν να πουν για τις διαφημίσεις για φροντιστήρια που κατακλύζουν τους χώρους των πανεπιστημίων;
Πίσω από το θέμα με τα κολέγια οι διάφοροι συνδικαλιστάδες βρίσκουν ευκαιρία να προωθήσουν τα δικά τους αιτήματα, που ουσιαστικά έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τη διατήρηση των τωρινών εργασιακών συνθηκών τους, που είναι από τις πλέον προνομιούχες στο δημόσιο τομέα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος που κλείνει το κείμενο:
να απαγορευτεί κάθε ιδιωτική δραστηριότητα στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Γιατί άραγε το θέμα είναι η απαγόρευση της ιδιωτικής δραστηριότητας αποκλειστικά στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι και στο χώρο της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας; Για τους λόγους και τις σκοπιμότητες πίσω από αυτή τη διατύπωση θα επανέλθουμε στο μέλλον.