Έτσι λοιπόν όσοι δεν έχουν δυνατό μέσο ώστε να πάρουν απόσπαση για κάποια υπηρεσία κοντά στο σπίτι τους (μαζεύοντας ταυτόχρονα και τα μόρια της υποτιθέμενης τοποθέτησής τους) αναγκάζονται να καταφεύγουν στις υπηρεσίες των διαφόρων τοπικών συνδικαλιστάδων, ώστε να επιτύχουν τοποθέτηση σε σχολείο με πολλά μόρια, αλλά λόγω υπεραριθμίας να καταλήξουν σε κάποιο αστικό κέντρο. Γνωστή άλλωστε η περίπτωση του σχολείου του Αη-Στράτη, όπου ορδές αόρατων "εκπαιδευτικών" τοποθετούνται εκεί για να μην πάνε ποτέ λόγω υπεραριθμίας, ενώ κάποιοι αναγκάζονται να παραμένουν εκεί και να κάνουν και τη δουλειά των υπολοίπων.
Το θέμα αυτό θίγει με μεγάλη λεπτομέρεια η παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας, η οποία περιγράφει την κατάσταση στο ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου, όπου η μορφολογία της περιοχής προσφέρεται για τέτοια παιχνίδια από τους συνδικαλιστάδες. Παρακάτω παραθέτουμε την επιστολή αυτή που έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον:
Προς κάθε ενδιαφέρομενο,
Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να γνωστοποιήσει και να καταγγείλει την διαδικασία των προσωρινών τοποθετήσεων που ακολουθεί το ΠΥΣΔΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ. Για το σκοπό αυτό θα παραθέσω το παράδειγμα των φετινών προσωρινών τοποθετήσεων των συναδέλφων μου καθηγητών ΠΕ09 οικονομολόγων.
Αρχικά είναι σκόπιμο να σημειωθεί η πληθώρα υπεράριθμων οικονομολόγων που υπάρχει σε όλες τις περιοχές της Δωδεκανήσου και το γεγονός ότι το μόνο μάθημα που έχουμε ανάθεση στο Γυμνάσιο είναι αυτό της «Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής» (Β’ Ανάθεση, 2ώρες/βδομάδα). Επομένως, στην συνηθέστερη περίπτωση οι οικονομολόγοι «σπανίζουν» σε γυμνάσια ή διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου.
Παρόλα αυτά, φέτος στην Α’ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ τοποθετήθηκαν προσωρινά 3 οικονομολόγοι στο Γυμνάσιο Έμπωνα (9 μόρια), 3 οικονομολόγοι στο Γυμνάσιο Γενναδίου (9 μόρια) και 2 οικονομολόγοι στο Γυμνάσιο Μάσαρων (8 μόρια). Με βάση τα παραπάνω δεδομένα οι εν λόγω καθηγητές το πιθανότερο θα διατεθούν ολικά στα γραφεία της Δ.Δ.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ στο κέντρο της Ρόδου, τα σχολεία της οποίας μοριοδοτούνται με 4 μόρια.
Η Ρόδος – Α’ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ είναι μια μεγάλη περιοχή, με πλήθος σχολείων και εύρος μοριοδότησης (από 4 έως 9). Ωστόσο όταν η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών από την προσωρινής τους τοποθέτηση (και μάλιστα σε σχολεία που δεν δικαιολογούν την ύπαρξη ή τέτοιο πλήθος καθηγητών ΠΕ09) φθάνει να είναι διπλάσια και πλέον από την μοριοδότηση που θα λάμβαναν με βάση τις συνθήκες ζωής που προσφέρει η πόλη στην οποία πραγματικά εργάζονται και υπηρετούν, είναι πρόκληση και κατάφορη αδικία έναντι όλων των συναδέλφων τους που ζουν και υπηρετούν σε χειρότερες συνθήκες διαβίωσης από αυτές της Ρόδου, αλλά μοριοδοτούνται λιγότερο από αυτούς.
Το παραπάνω παράδειγμα δεν αφορά μόνο τους οικονομολόγους, ούτε αποτελεί καινοτομία του ΠΥΣΔΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί τρόπος δημιουργίας πελατείας για την εξυπηρέτηση ημετέρων και υποτέλειας συναδέλφων καθηγητών στο κυνήγι των μορίων για μετάθεση.
Με βάση όλα τα παραπάνω θα ήθελα όλες οι συνδικαλιστικές ενώσεις και ιδιαίτερα αυτές της Δωδεκάνησου καθώς επίσης και κάθε ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός να τοποθετηθεί στο εν λόγω ζήτημα ή να αναλάβει τις δέουσες πράξεις.
Πρόδρομος Μαργαρώνης
Εκπαιδευτικός ΠΕ09