Ας δούμε μερικές αντιπροσωπευτικές τοποθετήσεις του, που δείχνουν όχι μόνο το δικό του ήθος αλλά και των υπολοίπων της συντεχνίας των κηφήνων των δημοσίων πανεπιστημίων:
Τα Νέα: Πανεπιστημιακοί εναντίον κολεγίων και προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Γιατί τόσο σφοδρή αντίθεση;
Σταυρακάκης: Για να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των πανεπιστημίων και να προστατεύσουμε το άμεσα πληττόμενο τμήμα της νέας γενιάς. Θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα ένδικα μέσα στη χώρα μας.
Η νέα γενιά πλήττεται από ανθρωπίδια σαν τον κάθε Σταυρακάκη, που προσπαθούν να την εγκλωβίσουν σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο όπου βασιλεύει η αναξιοκρατία και όπου οι νέοι μαθαίνουν το σκονάκι και το ρουσφέτι. Τα μόνα δικαιώματα που θέλει να διασφαλίσει ο Σταυρακάκης με τους ομοίους του είναι τα κεκτημένα μίας κλίκας προνομιούχων του δημοσίου, που εισπράττουν παχυλούς μισθούς προσφέροντας αρνητικό έργο.
Τα Νέα: Τι έχουν να φοβηθούν τα πανεπιστήμια από τα κολέγια;
Σταυρακάκης: Το πανεπιστημιακό σύστημα δεν κινδυνεύει. Με ποιοτική αξιολόγηση, νέο στρατηγικό σχεδιασμό και εξάλειψη εκφυλιστικών φαινομένων, ένα υγιές πανεπιστήμιο μπορεί να δώσει απαντήσεις στην «γκρίζα παραπαιδεία».
Κάπως αργά θυμήθηκαν οι συνδικαλιστάδες της ΠΟΣΔΕΠ την αξιολόγηση, που τη θέλουν και ποιοτική, καθώς τόσα χρόνια αντιδρούν σε αυτή. Και αξιολόγηση δε σημαίνει να φωνάζεις τον κολλητό σου να σε αξιολογήσει και σε αντάλλαγμα να τον "αξιολογήσεις" κι εσύ, αξιολόγηση σημαίνει να υπάρχουν συγκεκριμένοι δείκτες, στους οποίους το δημόσιο πανεπιστήμιο αποτυγχάνει παταγωδώς.
Επίσης αξιολόγηση δε σημαίνει να βάζεις τους φοιτητοπατέρες να κάνουν κατάληψη για να μη γίνει αξιολόγηση.
Ο "στρατηγικός σχεδιασμός" αποτελεί κι αυτός τσιτάτο χωρίς νόημα, καθώς ο όποιος σχεδιασμός των δημοσίων πανεπιστημίων εξαντλείται στις προσλήψεις όλο και περισσότερων καθηγητών, προκειμένου να ικανοποιηθούν όλοι οι γόνοι.
Είναι τραγικό να μιλάει για εκφυλιστικά φαινόμενα ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, ενός κατεξοχήν φορέα εκφυλισμού που μόνο σε ένα αντίστοιχο περιβάλλον θα μπορούσε να αναπτυχθεί.
Τα Νέα: Η αξιολόγηση των πανεπιστημίων προχωράει πολύ αργά...
Σταυρακάκης: Το θέμα της ακαδημαϊκά σωστής αξιολόγησης έχει τεράστια σημασία. Πιστεύουμε ότι η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της θα μας οδηγήσει σε χρήσιμες γνώσεις για σοβαρές στρατηγικές κινήσεις.
Τέτοιες γενικόλογες κοτσάνες εκστομίζουν οι "πανεπιστημιακοί" στα αμφιθέατρα, και νομίζουν ότι μπορούν να τις εκστομίζουν παντού. Είναι αυτή απάντηση πανεπιστημιακού δασκάλου, και μάλιστα των Μαθηματικών; Που είναι η σαφήνεια σχετικά με τους ρυθμούς με τους οποίους προχωράει η αξιολόγηση; Που είναι οι συγκεκριμένοι αριθμητικοί δείκτες; Που είναι η ξεκάθαρη απάντηση σχετικά με το αν γίνεται ή όχι αξιολόγηση στα δημόσια πανεπιστήμια;
Τίποτα από αυτά. Ο Σταυρακάκης προτίμησε να πετάξει μία κοτσάνα για την "τεράστια σημασία" της αξιολόγησης, που δε συνοδεύεται από τίποτα ουσιαστικό. Αυτή είναι και η διδασκαλία και η έρευνα που προσφέρουν οι ΠΟΣΔΕΠίτες στο ελληνικό κράτος που τους πληρώνει, γενικόλογες κοινοτυπίες χωρίς ουσιαστικό νόημα.
Τα Νέα: Τρεις αλλαγές που πρέπει να γίνουν αμέσως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
Σταυρακάκης: Να αλλάξει το μίζερο και διαλυτικό ακαδημαϊκού περιβάλλοντος κλίμα που βιώνουμε καθημερινά. Γρήγορη εξέλιξη της αξιολόγησης. Διαμόρφωση νέας χάρτας για το πανεπιστήμιο με νέο μισθολόγιο για τους πανεπιστημιακούς.
Το κλίμα είναι μίζερο και διαλυτικό γιατί έτσι το ήθελαν τόσες δεκαετίες οι πανεπιστημιακοί, και πρώτοι από όλους οι συνδικαλιστάδες της ΠΟΣΔΕΠ, που για τον λόγο αυτό φοβούνται την έλευση των κολεγίων ώστε να μην υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Η αξιολόγηση δεν προχωράει γιατί οι ίδιοι οι καθηγητάδες δεν τη θέλουν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να την αναιρέσουν στην πράξη. Στο τέλος όμως ο Σταυρακάκης μας εξηγεί πως εννοεί τη "νέα χάρτα για το πανεπιστήμιο", ταυτίζοντάς την με ακόμα πιο προκλητικούς μισθούς για τους κηφήνες της συντεχνίας του.
Είναι άλλωστε πάγια θέση της ΠΟΣΔΕΠ εδώ και χρόνια ότι το μόνο που χρειάζεται το πανεπιστήμιο είναι περισσότερα λεφτά για τους πανεπιστημιακούς!