Μέσα σε αυτό το σύστημα, δεν είναι δυνατό να επιλεγούν όσοι δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα και να μείνουν έξω οι κολλητοί κάθε είδους. Οπότε και εφευρίσκονται διάφοροι τρόποι ώστε να επιλεγούν οι αρεστοί, πάντα φυσικά με αξιοκρατικές και διαυγείς διαδικασίες.
Ας δούμε μία σχετική καταγγελία για το πως λειτουργεί το κόλπο:
"Σύμφωνα με την Υπ. Αριθ.4982 και με ημερομηνία λήξης κατάθεσης δικαιολογητικών την 4η Ιανουαρίου 2011, δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της επιμόρφωσης http://www.epimorfosi.edu.gr προκήρυξη για επιλογή επιμορφωτών επιμορφούμενων (Β επιπέδου) από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που αφορά το πρόγραμμα «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις 8 Π.Σ., 3 Π.Σ.Εξ., 2 Π.Σ.Εισ.». Στην προκήρυξη περιγράφεται με ακρίβεια ο τρόπος επιλογής αξιολόγησης και ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των επιτυχόντων που χωρίζεται σε τρεις φάσεις που περιγράφονται με ακρίβεια. Παρ όλο που σύμφωνα με πληροφορίες μου έχουν ολοκληρωθεί και οι τρεις φάσεις δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα ονόματα και η μοριοδότηση των επιτυχόντων. Σημειώνεται ότι αυτό έχει γίνει για τις αντίστοιχες προκηρύξεις επιμορφωτών Α1 και Α2. Για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση δε θα έπρεπε να υπάρχει μια σύντομη ανακοίνωση που να περιγράφει τους λόγους αυτής της καθυστέρησης αλλά και την ημερομηνία που θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα;
Επειδή δεν τρέφω αυταπάτες για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος θα ήθελα να επισημάνω ότι υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν δηλώσει συμμετοχή σε περισσότερες από μία προκηρύξεις που απαιτούν τα ίδια τυπικά προσόντα και επομένως και την ίδια μοριοδότηση. Αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος συγκεντρώνει τον ίδιο αριθμό μορίων σε αντίστοιχες προκηρύξεις των οποίων η μοριοδότηση έχει ήδη δημοσιευτεί. Επομένως τα μόρια των υποψηφίων που ήδη έχουν δημοσιευτεί δεν μπορούν να αλλάξουν. Οι απορίες που δημιουργούνται είναι εύλογες ιδιαίτερα όταν τα προγράμματα αυτά χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκη Ένωση αλλά και στο πλαίσιο της «Διαύγειας» που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στις σχέσεις κράτους και πολίτη.
Αν πάλι τα ονόματα έχουν δημοσιευτεί κάπου υπενθυμίζω ότι στην προκήρυξη αναφέρεται και η ιστοσελίδα στην οποία πρέπει να δημοσιευτούν.
Είναι στο χέρι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να προβεί στις νόμιμες ενέργειες δημοσιοποίησης της μοριοδότησης των αποτελεσμάτων των επιμορφωτών Β επιπέδου. Αναμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια και επιφυλάσομαι."
Βέβαια και η μοριοδότηση δεν αποτελεί πανάκεια. Κάθε άλλο, όταν κάποιοι έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αποκτήσουν "μόρια" σε σχέση με κάποιους άλλους. Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει αυτή η κατάσταση είναι να σταματήσουν να αμοίβονται οι κάθε φύσεως "επιμορφωτές" και να λαμβάνουν μόνο μία εύφυμνο μνεία για τη συμβολή τους στη βελτίωση της εκπαίδευσης.