Φυσικά τα ποσοστά αυξάνονται και άλλο αν προστεθούν οι φοιτητές που εξάγονται σε διάφορες χώρες, τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που η κατοχή πτυχίων μειώνει τις πιθανότητες για επαγγελματική αποκατάσταση.
Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στη Γερμανία. Ας δούμε τι λέει η κ. Κάτια Γέκελ, διευθύντρια του Ενημερωτικού Κέντρου Αθηνών της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD):
«Στη Γερμανία δεν υπάρχει η κοινωνική άποψη ότι πρέπει να σπουδάσουν όλοι στο πανεπιστήμιο. Πολλοί νέοι επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία έχει αναπτυχθεί με εγγύηση στην ποιότητα. Κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα».
Από την άλλη, η κ. Γέκελ παρατηρεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν σχολές που εντάσσονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες έχουν αντικείμενο το οποίο στη Γερμανία διδάσκεται από επαγγελματικές σχολές ή μέσω της επαγγελματικής άσκησης. Για παράδειγμα, οι νηπιαγωγοί αποκτούν τα σχετικά επαγγελματικά δικαιώματα, αφού περάσουν με επιτυχία την πρακτική άσκηση σε συνδυασμό με κάποιο χρονικό διάστημα σε σχολή. Το ίδιο συμβαίνει και με τους φυσικοθεραπευτές.
Φαίνεται πως στη Γερμανία δεν υπάρχουν ΟΛΜΕ και Αριστερά για να απαιτούν να εισαχθούν όλοι ανεξαιρέτως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε "όλα τα παιδιά να έχουν πτυχίο", ακόμα και αυτά που δεν είναι σε θέση ούτε να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση.