" Με θλίψη και αυξανόμενη ανησυχία παρακολουθούμε τη διάδοση κι εξέλιξη της λογοκλοπής σε απαράδεκτα ευρεία κλίμακα μέσα στην ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση, σε επίπεδο προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψηφίων διδακτόρων και δασκάλων."
Το ερώτημα είναι ποιός θα επιβάλλει τα μέτρα κατά της λογοκλοπής, όταν ολόκληρες καριέρες έχουν στηθεί επάνω στην αντιγραφή και την κλοπή. Και πολλοί έγιναν καθηγητές οι ίδιοι με εργασίες που έκλεψαν οι ίδιοι ή άλλοι για λογαριασμό τους. Οπότε είναι αστείο να περιμένουμε ότι όλοι αυτοί θα γίνουν ξαφνικά τίμιοι, ή ότι θα διδάξουν ηθική σε άλλους.
Στο σημείο αυτό ας κάνουμε τη σύγκριση με το τι συμβαίνει σε πανεπιστήμια άλλων χωρών, όπου υπάρχουν μαθήματα Ηθικής για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, στο πλαίσιο των οποίων διδάσκεται και η αποφυγή της λογοκλοπής. Αυτά όμως για την Ελληνική πραγματικότητα θεωρούνται αστεία και δείγμα του πόσο χαζοί είναι οι κουτόφραγκοι και πόσο δημοκρατικοί οι ιθαγενείς που χορεύουν γύρω από το κεφάλι του Σβωρόνου κρατώντας τα πτυχία και τους τίτλους που εξασφάλισαν με σκονάκια και αντιγραφές.
Στα Ελληνικά προγράμματα σπουδών δε βρίσκουμε τέτοια μαθήματα, βρίσκουμε όμως πολλά από τα μαθήματα που υποτίθεται πως εμπλουτίζουν την επιστημονική κατάρτιση των φοιτητών, όπως μαθήματα παιδαγωγικών ή φιλοσοφίας, καθώς και αρκετά "περίεργα" μαθήματα που εφευρέθηκαν για τους γόνους που τα ανέλαβαν στη συνέχεια.
Πώς λοιπόν θα αλλάξει αυτή η νοοτροπία, όταν το όλο οικοδόμημα έχει βασιστεί στην απάτη και την ατιμία;