Διαβάζουμε λοιπόν σε άρθρο της εφημερίδας Μακεδονία:
"Για τον κ. Χατζηνικολάου (σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος ασχολείται εδώ και 20 χρόνια με την εκπαίδευση των Ρομά) το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών Ρομά δεν χρειάζεται άλλες έρευνες αλλά συγκεκριμένες πολιτικές δράσεις παρέμβασης. Η εκπαιδευτική πρότασή του συνοψίζεται στα εξής σημεία:
- Αλλαγή του τίτλου του προγράμματος από εκπαίδευση τσιγγανόπαιδων σε εκπαίδευση παιδιών Ρομά, για να γίνεται δεκτό σε όλες τις περιοχές από τους ίδιους τους Ρομά."
Δεδομένου ότι ο όρος "ρομά" αναφέρεται σε πληθυσμούς συγκεκριμένης εθνοτικής προέλευσης, αναρωτιέται κανείς προς τι αυτή η εμμονή από διάφορους για τη χρήση του όρου αυτού. Εάν κάποιοι θέλουν να λέγονται ρομά, δεν έχουν παρά να μεταβούν στη Ρουμανία, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως κοιτίδα του όποιου πολιτισμού τους. Δεν θα ήταν απίθανο να δούμε στο μέλλον τους υπερασπιστές των αθιγγάνικων ιδεωδών να απαιτούν την απάλειψη του λήμματος gupsy από τα Αγγλικά λεξικά και την αντικατάστασή του με τον όρο roma, που ανάλογα με τον τονισμό του διαθέται και μία κοσμοπολίτικη χροιά.
Η πραγματικότητα πίσω από αυτή την έμμισθη φιλανθρωπία είναι ότι κανένας μεγαλόσχημος δε στέλνει τα παιδιά του σε σχολείο όπου φοιτούν αθίγγανοι.
Στο άρθρο επίσης αναφέρεται:
"Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση" και με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) προχωρά σε νέο πρόγραμμα, ώστε, όπως αναφέρει, πολύ σύντομα όλα τα παιδιά Ρομά να έχουν ίσες ευκαιρίες για επιτυχή εκπαίδευση, κοινωνική άνοδο και οικονομική προκοπή. Το πρόγραμμα θα αναλάβουν διάφορα πανεπιστήμια ανά περιφέρεια. Το στοίχημα βέβαια είναι να μην έχει την ίδια τύχη με τα υπόλοιπα προγράμματα που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη δεκαπενταετία."
Η τύχη των προγραμμάτων αυτών είναι προδιαγεγραμμένη, και αυτό δεν είναι άγνωστο σε όσους χειρίζονται τα σχετικά κονδύλια. Όμως τα συνθήματα περί "ίσων ευκαιριών" αποτελούν τη χρυσή τσιχλόφουσκα για όσους αναζητούν προσχήματα. Κι αυτό γιατί οι ίσες ευκαιρίες έχουν νόημα για τα παιδιά που τις επιζητούν και δεν τις έχουν για να ικανοποιούνται τόσο η Αριστερά όσο και τα διάφορα τζάκια και κυκλώματα, και όχι όταν επιβάλλονται προκειμένου να απορροφώνται κονδύλια.