Friday, March 4, 2011

Οι πληροφορικάριοι του νομού Ρεθύμνου

Συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει τους πληροφορικάριους να έχουν τα πρωτεία στη διεκδίκηση συντεχνιακών συμφερόντων, οι πληροφορικάριοι του Ρεθύμνου εξέδωσαν μία ανακοίνωση με την οποία διαμαρτύρονται για τη μείωση των ωρών πληροφορικής στο σχολικό πρόγραμμα.

Η συντεχνιακή υποκρισία επιβάλλει ώστε να τα συντεχνιακά αιτήματα να περιβάλλονται από το μανδύα του δήθεν ενδιαφέροντος για τους μαθητές, και οι πληροφορικάριοι δεν αγωνιούν για τη διατήρηση των προνομίων τους, αλλά για τις γνώσεις που θα παρέχουν στους μαθητές:

"...δεν προβλέπονται μαθήματα Πληροφορικής όπως η αλγοριθμική, ο προγραμματισμός, η παραγωγή πολυμεσικών εφαρμογών, τα δίκτυα Η/Υ, η δυναμική διαχείριση του διαδικτύου κ.λ.π. τα οποία θα έδιναν στον έφηβο τη βαθύτερη γνώση του ψηφιακού κόσμου και στον υποψήφιο φοιτητή την υποδομή για τις πανεπιστημιακές σπουδές..."


Εξαιρετικά αίωλο το πρόσχημα. Με την ίδια λογική, οι μαθητές θα έπρεπε να προετοιμαστούν για τις σπουδές τους με μαθήματα Ανατομίας, Φυσιολογίας και Παθολογίας, ή με μαθήματα Γλωσσολογίας και Βικτωριανής Λογοτεχνίας. Το να μπουν ξεχωριστά μαθήματα από όλους τους πιθανούς και απίθανους κλάδους της πληροφορικής εξυπηρετεί μόνο στο διορισμό περισσότερων πληροφορικάριων, καθώς και στο να συμπληρώνουν ωράριο σε ένα μόνο σχολείο οι ήδη διορισμένοι.

Επιπλέον, τα μαθήματα αυτά ανήκουν σε ξεχωριστούς κλάδους, και φυσικά οι πληροφορικάριοι δεν είναι σε θέση να τους γνωρίζουν όλους. Ιδιαίτερα κάποιοι απόφοιτοι γελοίων σχολών που κατάφεραν να συμπεριληφθούν στους πληροφορικάριους χάρη σε συστηματικές πιέσεις. Οπότε είναι αστείο να ισχυρίζονται ότι έχουν την πρόθεση να διδάξουν όλα αυτά μαθήματα, όταν το μόνο που θα κάνουν θα είναι να αφήνουν τους μαθητές να σερφάρουν.

Δε σταματούν όμως εδώ οι ισχυρισμοί των πληροφορικάριων:

"Πολύ απλά: αυτός που γράφει γρήγορα στον Η/Υ ή μπορεί να συμπληρώσει μια αίτηση στο διαδίκτυο, ή να κάνει όμορφες παρουσιάσεις, ή να βλέπει βιντεάκια στο youtube και να παίζει στα δάκτυλά του το facebook, (όπως θα συμβεί με την ώθηση των μαθητών Λυκείου στα φροντιστήρια για να αποκτήσουν ECDL), δεν δημιουργεί καινοτομία ούτε παράγει υψηλή προστιθέμενη αξία."


Δηλαδή τί είδους καινοτομία περιμένουμε από τους μαθητές; Την καινοτομία υποτίθεται ότι τη δημιουργούν οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων, και δυστυχώς η κατακόρυφη αύξηση των αποφοίτων σχολών πληροφορικής δεν κατάφερε να προκαλέσει κάποια αντίστοιχη αύξηση καινοτομίας στη χώρα μας μέχρι τώρα. Αντίθετα, προσπαθούν μέσω πιέσεων να δημιουργήσουν τις συνθήκες που θα επιτρέψουν το μαζικό διορισμό τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο για να αποκτήσουν εφόδια για το μέλλον τους, και όχι για να δημιουργήσουν καινοτομία που δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν εκείνοι που έπρεπε. Ο ισχυρισμός των πληροφορικάριων ότι οι μαθητές "πρέπει" να μπορούν να δημιουργούν τα δικά τους προγράμματα είναι το λιγότερο αστείος, γιατί με τον ίδιο τρόπο "πρέπει να μάθουν να επισκευάζουν το δικό τους αυτοκίνητο, "πρέπει να μάθουν να γράφουν τις δικές τους νουβέλες αντί να περιορίζονται στην εκμάθηση της γραφής, "πρέπει" να μάθουν να δημιουργούν τα δικά τους υβρίδια αντί να μαθαίνουν απλές αρχές Βιολογίας. Και με τον ίδιο τρόπο τα "πρέπει" δεν τελειώνουν ποτέ, παρά μόνο όταν δε θα μείνει κανείς αδιόριστος για τον οποίο δε θα υπάρχει θέση στην εκπαίδευση.