Η αρχή έγινε με τους επιτηρητές του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, στους οποίους έσπευσαν να συμπαρασταθούν οι καθηγητοπατέρες του ΚΚΕ Σπύρος Χαλβατζής, Κώστας Καζάκος, Νίκος Παπακωνσταντίνου και Γιάννης Πρωτούλης:
"οι εξεταστές του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ), αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, καθώς δεν τους έχουν καταβληθεί τα δεδουλευμένα τους (οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν στις 8 και 9 Μάη 2010)"
Δηλαδή, σύμφωνα με τους καθηγητοπατέρες, οι εξεταστές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω μίας καθυστέρησης δύο μηνών! (Η σχετική ερώτηση κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2010)
Πώς αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όταν ανήκουν στην κατηγορία των μονίμων εκπαιδευτικών και αυτά τα "δεδουλευμένα" αποτελούν επιπλέον εισόδημα;
Και το κυριότερο, τι σκοπό έχει η ύπαρξη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εκτός από τη συντήρηση ενός συστήματος επωφελούμενων εκπλεκόμενων, από τη στιγμή που για κάθε γλώσσα γίνονται εξετάσεις υπό την αιγίδα της αντίστοιχης πρεσβείας;
Στη συνέχεια είδαμε αντίστοιχες κινήσεις για τα δεδουλευμένα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, την απώλεια της οποίας έκλαψαν για προφανείς λόγους όλοι οι εμπλεκόμενοι. Είδαμε λοιπόν σχετικό άρθρο του Χρήστου Κάτσικα για τα δεδουλευμένα των αξιολογητών και σχεδιαστών της ΠΔΣ, η οποία έδωσε γερά bonus σε όσους συμμετείχαν:
"Αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη κατέθεσε διευθυντής σχολείου του νομού Μαγνησίας ο οποίος διεκδικεί τα χρήματα που του οφείλονται από τις υπηρεσίες που προσέφερε στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και τα οποία ανέρχονται περίπου στα 4.500 ευρώ.
Αρκετά είναι τα χρήματα που οφείλει το υπουργείο Παιδείας σε διευθυντές Λυκείων του νομού Μαγνησίας, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι διεξαγωγής των προγραμμάτων της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ).
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο διευθυντής ενός Λυκείου είχε τον ρόλο του σχεδιαστή της ΠΔΣ στο σχολείο, αναλαμβάνοντας διάφορες αρμοδιότητες. Η μηνιαία αμοιβή του καθοριζόταν από τον αριθμό τμημάτων της ΠΔΣ που λειτουργούσαν στο σχολείο.
Ετσι, μέχρι και τα τέσσερα τμήματα η αμοιβή ήταν περίπου 180 ευρώ, από πέντε έως δέκα τμήματα 230 ευρώ, από 11 έως 16 τμήματα 280 ευρώ, από 17 έως 23 τμήματα 340 ευρώ, από 24 έως 31 τμήματα 400 ευρώ και από 32 έως 42 τμήματα 480 ευρώ.
Τα τελευταία δύο χρόνια, αν και η υλοποίηση της ΠΔΣ ξεκίνησε ουσιαστικά στα Λύκεια γύρω στον Νοέμβριο, δημιουργήθηκαν αρκετά τμήματα σε κάθε σχολείο. Πιο έντονο ήταν μάλιστα το ενδιαφέρον των μαθητών στα Λύκεια της περιφέρειας. Επομένως, κατά μέσο όρο σε κάθε διευθυντή Λυκείου οφείλονται για την ενεργοποίησή του στην ΠΔΣ, γύρω στα 4.000 ευρώ."
Το ερώτημα είναι τι σχεδίαζαν και αξιολογούσαν όλοι αυτοί, τη στιγμή που είναι αμφίβολο αν ποτέ το Υπουργείο έκανε έλεγχο για να διαπιστώσει τι πραγματικά γίνεται στην ΠΔΣ, με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη κατάσταση που εκτός των άλλων έδωσε και σημαντική προϋπηρεσία για διορισμό σε αρκετούς διαπλεκόμενους.
Στην περίπτωση της ΠΔΣ είδαμε να επεμβαίνει άλλος καθηγητοπατέρας, ο Τάσος Κουράκης του ΣΥΡΙΖΑ.
Σειρά πήραν οι επιτηρητές του ΟΕΕΚ:
"Σας ενημερώνω οτι οι Επιτηρητές του Ο.Ε.Ε.Κ ειναι απληρωτοι δεν τους εχουν δηλαδη οι προβλεπομενες αμοιβές απο τις Εταιρίες Πιστοποίησης Γνώσεων Η/Υ.
Το παραδοξο ειναι οτι οι Εταιρείες στην συμφωνια τους με τα εξεταστικά κέντρα για την διεξαγωγή των εξετάσεων εχουν συμπεριλάβει τις αμοιβές που σημαίνει οτι τις εχουν προκαταβάλει τα Εξεταστικά κέντρα:
η μη εγκαιρη αποδοση τους στους επιτηρητές αποτελει λοιπον μεγαλο σκανδαλο και καθιστά αναξιοπιστες τις εν λογω εταιρείες:
Αναφορικα με την καθυστέρηση αυτη φτάνει και τα 2 χρονια οσον αφορα την vellum ,και τους 8 μηνες οσον αφορα την ECDL .για την αλη
θεια των πραγματων επικοινωνηστε με τον ΟΕΕΚ /ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ ΤΟΥ Ο.Ε.ΕΚ"
Εκείνο που πολύς κόσμος δε γνωρίζει είναι ότι από τις εξετάσεις του ECDL και παρόμοιων προγραμμάτων επωφελούνται κάποιοι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ως επιτηρητές παίρνουν κι αυτοί το bonus τους.
Υπάρχει και η συγγενής κατηγορία των εξεταστών των εξετάσεων πιστοποίησης του ΟΕΕΚ, όπου εκεί το χρήμα ρέει ακόμα πιο άφθονο, πάλι με αντίστοιχους παραλήπτες.
Ακολούθησαν και οι συμμετέχοντες στην εισαγωγική επιμόρφωση και τα ΠΕΚ, για τη σκοπιμότητα των οποίων έχουμε γράψει αρκετά στο παρελθόν.
Χαρακτηριστική είναι η διαμαρτυρία της Κωνσταντίνας Παλαμιώτου:
"Με Κοινή Υπουργική απόφαση των δύο ως άνω Υπουργών, η οποία δημοσιεύτηκε στο υπ' αριθμ. 280 της 18ης /8/2010 Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, τεύχος Υπαλλήλων ειδικών θέσεων και οργάνων Διοίκησης, μειώθηκε η (εδώ και πενταετία πάγια) ωριαία αντιμισθία των επιμορφωτών.
...Το ερώτημα προς την Υπουργό Παιδείας , Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων είναι γιατί υποβάθμισε τόσο το ως ανω Πρόγραμμα Εισαγωγικης Επιμόρφωσης, όσο και τους εργασθέντες σε αυτό Επιμορρφωτές εγνωσμένης αξίας και κύρους μειώνοντας έστω και συμβολικά την αμοιβή για το ως άνω Πρόγραμμα"
Εκείνο που δεν ομολογούν όμως όλοι εκείνοι που διαμαρτύρονται είναι ότι όλα αυτά είναι διαθέσιμα σε όσους ανήκουν σε συγκεκριμένες ομάδες, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι κλειστό σε όσους δε διαθέτουν τις κατάλληλες "συστάσεις". Σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα επιπλέον εισοδήματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά, και η αντίδραση των εκπαιδευτικών στην απογραφή, την ίδια στιγμή που πρόθυμα εγγράφονται σε διάφορα μητρώα, θα πρέπει να συσχετιστεί με το αν δήλωναν τα εισοδήματα αυτά στις φορολογικές τους δηλώσεις.
Επιπλέον, παρουσιάζεται το περίεργο φαινόμενο οι ευνοημένοι αυτών των καταστάσεων να εμφανίζονται πολλές φορές, δηλαδή τα κονδύλια αυτά μοιράζονται στα ίδια άτομα.
Χαρακτηριστικά είναι τα σχετικά άρθρα διαμαρτυρίας για την καθυστέρηση στην πληρωμή των ποσών αυτών που εμφανίστηκαν με συγγραφέα τη διατελούσα σε εκπαιδευτική άδεια Ελένη Παπαδοπούλου, η οποία σε διαφορετικά άρθρα παραπονείται γιατί το κράτος της χρωστάει ποσά από πολλές διαφορετικές τέτοιες εργασίες, που περιλαμβάνουν τα ΠΕΚ, την εισαγωγική επιμόρφωση, το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και τα επιμίσθια των εκπαιδευτικών αδειών! Η στενή της σχέση με συνδικαλιστικούς κύκλους της ΟΛΜΕ θα πρέπει φυσικά να θεωρηθεί τυχαία.
Όσοι διαμαρτύρονται για τα "δεδουλευμένα" θα πρέπει να ενημερώσουν επίσης την κοινή γνώμη για το ποιοί αναλαμβάνουν κάθε φορά αυτές τις "εργασίες", πως επιλέγονται και με ποιές διαδικασίες, και ποιό είναι το ουσιαστικό έργο που παράγεται από τις διαδικασίες αυτές.
Μεγάλες είναι και οι διαχρονικές ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αντιστάθμιζε τη στασιμότητα των μισθών με το να δίνει τέτοια κονδύλια σε λίγους, οι οποίοι και φαίνονται να μοιράζονται όλες τις διαθέσιμες θέσεις!