"Σε... σαφάρι για τον εντοπισμό των εκπαιδευτικών που φέρεται να διδάσκουν ταυτόχρονα σε σχολεία που απέχουν μεταξύ τους εκατοντάδες χιλιόμετρα, κατέχουν διπλές θέσεις στο Δημόσιο, ή παίρνουν συνεχώς αναρρωτικές άδειες, έχουν αρχίσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας.
Μετά τις δραματικές περικοπές στους διορισμούς εκπαιδευτικών, το υπουργείο δείχνει αποφασισμένο να «ξετρυπώσει» δάσκαλους και καθηγητές και να τους στείλει στα σχολεία, ώστε να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας που έχει στα χέρια της η «Κ.Ε.», μια ομάδα εκπαιδευτικών κατήγγειλε την περίπτωση δύο αδελφών καθηγητριών οι οποίες φέρονται ότι εργάζονταν ως ωρομίσθιες ταυτόχρονα σε διάφορες περιοχές της... χώρας.
Η μία από τις δύο καθηγήτριες φέρεται να υπηρετούσε κατά το σχολικό έτος 2007-2008 ως ωρομίσθια σε ειδικό σχολείο μεγάλης θεσσαλικής πόλης και συγχρόνως σε τεχνικό σχολείο στην Αθήνα, αλλά και σε λύκειο στα Δωδεκάνησα. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας «η εν λόγω εκπαιδευτικός προφανώς διέθετε την κάλυψη τοπικών υπηρεσιακών παραγόντων».
Την ίδια ώρα, η αδελφή της καταγγέλλεται ότι εργαζόταν ως ωρομίσθια εκπαιδευτικός σε τρία διαφορετικά σχολεία της Θεσσαλίας. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η εκπαιδευτικός δίδασκε τις ίδιες ώρες και στα τρία σχολεία. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου επισήμαναν ιδιαίτερα και το γεγονός ότι οι εν λόγω καθηγήτριες δήλωναν ότι είχαν «αυξημένο ωράριο διδασκαλίας» σε όλα τα σχολεία που υπηρετούσαν.
Το προσδοκώμενο όφελος, όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, δεν ήταν οι αμοιβές (ένας ωρομίσθιος εκπαιδευτικός δεν ξεπερνά τα 8 ευρώ την ώρα), αλλά τα μόρια που εξασφάλιζαν σε βάρος άλλων εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονταν πραγματικά ως ωρομίσθιοι, αλλά έχαναν τη σειρά διορισμού τους.
Μια άλλη καταγγελία αφορούσε εκπαιδευτικό που κατείχε συγχρόνως δύο δημόσιες θέσεις. Φέρεται δηλαδή ότι δίδασκε σε ειδικό σχολείο της Αττικής με πλήρη απασχόληση ενώ συγχρόνως εργαζόταν (πάλι με πλήρη απασχόληση) και σε μεγάλο δήμο της Αττικής. Οι αποδοχές της εκπαιδευτικού ήταν συνολικά 2.785 ευρώ. Αν οι καταγγελίες τεκμηριωθούν, οι εκπαιδευτικοί θα παραπεμφθούν σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα με το ερώτημα της απόλυσης, ενώ ο σχετικός φάκελος θα σταλεί και στον εισαγγελέα.
Σύμφωνα με άλλα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, εκπαιδευτικός κατάφερε επί τέσσερα χρόνια να εργασθεί ελάχιστους μήνες. Ο εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τα σχετικά υπηρεσιακά σημειώματα, ήταν άγαμος πατέρας τεσσάρων παιδιών και το 2006 διορίσθηκε ως πολύτεκνος σε σχολείο των Αθηνών. Σύντομα όμως άρχισε να κάνει αιτήσεις και να παίρνει συνεχείς άδειες. Σε βάρος του διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση και του επεβλήθη επίπληξη."
Το περίεργο είναι ότι αυτά που αναφέρονται στο παραπάνω άρθρο δεν αποτελούν εξαιρέσεις αλλά τον κανόνα, και ότι είναι αμέτρητοι εκείνοι που διορίστηκαν με παρόμοιες μεθοδεύσεις, ή ως διορισμένοι πέτυχαν να έχουν την εύνοια κάποιων παραγόντων ώστε να καταφέρνουν να μην εργάζονται (τουλάχιστον ως εκπαιδευτικοί).
Και το ερώτημα είναι γιατί τόσα χρόνια το Υπουργείο Παιδείας επιτρέπει τη διαιώνιση της κατάστασης αυτής, χωρίς να προβαίνει σε ελέγχους και χωρίς να λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα. Ίσως η απάντηση να βρίσκεται στα ονόματα αυτών που επωφελήθηκαν, καθώς ανάμεσά τους βρίσκουμε πολλούς συγγενείς και φίλους εκπαιδευτικών, συνδικαλιστών και πολιτικών.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφερθούμε στους εκπαιδευτικούς που πήραν άμεσα μεταθέσεις "για σοβαρούς λόγους υγείας", και την ίδια στιγμή βρέθηκαν να απασχολούνται από το πρωί μέχρι το βράδυ σε ΚΕΚ και ΙΕΚ.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφερθούμε και στους παράγοντες του ΟΕΕΚ, που με την ίδια μέθοδο βρέθηκαν να απασχολούνται σε πολλά ΙΕΚ ταυτόχρονα, αλλά τα στοιχεία καταστράφηκαν και το σκάνδαλο παραμένει ακόμα θαμμένο με τη συμφωνία όλων των κομμάτων.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφερθούμε στους εκπαιδευτικούς που την ίδια ώρα που δίδασκαν σε σχολείο παρακολουθούσαν μεταπτυχιακά μαθήματα, κάποιες φορές ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις.
Άραγε οι αρμόδιοι δε γνωρίζουν τίποτα από όλα αυτά;
Ή μήπως προτιμούν να εθελοτυφλούν για διάφορους λόγους που μπορεί να φανταστεί ο καθένας;